Tuesday, July 28, 2009

Kentang Putar

Hmm.. Bukan senang nak senang. Tapi bukan susah nak susah. Pernah dengar ungkapan ini?? >> "Weyh balik kampung tanam jagung la weyh!"
Kenapa mesti tanam jagung?? Sebab jagung ini kalau kalian kaji, mampat dengan kandungan karbohidrat. Boleh jadi suatu hari nanti nasi yang kita makan kini diganti dengan jagung kukus buatan sendiri. Cuma bezanya bagi yang 'allergic' kepada warna kuning, kacang jagus menjadi idaman kalbu.

Apa yang ingin aku sampaikan sebenarnya ialah aku ingin mengajak kalian sentiasa menghargai dan bersyukur dengan segala nikmat Illahi. Ini termasuklah nikmat udara, masa, harta, keluarga, rezeki, tempat tinggal dan nilai sebuah persahabatan. Sabtu lalu, aku diajak untuk menikmati makan malam bersama sahabat lama di Shah Alam. Memang begitu girang untuk bersama mereka setelah sekian lama tidak bertemu. Walau ingin aku sampaikan di sini ialah INTEC, dan UiTM Shah Alam hanyalah sejauh mata memandang.

Kami bertekad untuk bersantap di Restoran Ayam Goreng Kentaki di Seksyen 2. Ikram bercadang untuk menghabiskan duitnya pada malam itu juga (Mentang-mentang lew duit biasiswa baru masuk) dengan satu tujuan yang mulia. Kami semua makan secara PERCUMA!! Yeah Yeaha!!

Sempat kami beramah mesra dan bertukar-tukar cerita. Agak mengejutkan apabila aku mengetahui mereka terpaksa berasak-asak di dalam Rapid KL semata-mata untuk ke sini. Kenapalah tidak diberitahu terlebih dahulu?? Bolehlah aku menumpangkan kereta Honda 60an aku kepada mereka. Aish segan agaknya, biarlah. Turut diundang VIP jemputan khas
-->
* Amir
* Ikram
* Nasrul
* Kamil
* Asma'
* Hanani

Setiap seorang melantak dua ketul ayam yang tidak kurang besarnya. Kentang putar dan sayur Koslaw memang menjilat jari. Kami bersurai jam 10.30 malam. Mereka semua pulang ke kampus masing-masing dan aku pulang ke rumah. Bersyukurlah dengan segala apa yang ada di depan mata anda sekarang. Selagi ia masih ada. "Every beginning has an end", dipetik daripada filem Hitman.

p/s: Macam kota sesat la bila masuk kampus UiTM Shah Alam. Pusing-pusing dah pening. Tekan-tekan tidak dapat.



"Muka Kepuasan"



"Perut Kebuncitan"

11 comments:

atisouless said...

ow..mkn x ajk..

aMiR LaLoQ : said...

nk ajk cmne,korg x gtaw..haha

aeisyulillah said...

cet, tak ajak..

dEe-Nie said...

sedih tyme ni x dpt ikut!

OMG! Caoom blnje korg smuaa?? bgus2x.

.:~nawzahs~:. said...

amir,mate ak yg silap

or ko mmg da smkin gmok mlantak Kentaki!!!

huhuhuh

HalfBloodPrince said...

amir da gm0k la skang..
smlm kurus lg,arini da gm0k d0e..
l0m grk mesir lg nh..muahaha

aMiR LaLoQ : said...

haha woi sape yg brani kate ak gemok ha??ko tgk r t,smpai2 kat mesir jek tros kuros ak tgk minah2 arb uh~wakakakaka
woi raj,ko lg r cm panda!huaha
woi amar ko brp sentimeter naek??wkwkwk

Athirah said...

haha..
siyes ar..
da gemukk..
ups, silap ckp..
berisi lah..he3

aMiR LaLoQ : said...

arghh...
skung gak ak g gym!!

siti-situ-sana-sini said...

amer comel+tembam..
kuang!!

atisouless said...

tu laa..mkn x ajk ak ag..kn org da ckp ko gemok..hua3..